Vi har syndat

Haha, idag har jag (Felicia), Sandra, Sara och Susanna "fikat" på donken.. vilket praktiskt taget är en synd i fikabranchen, eller så kan man tänka att i krig, kärlek och "eko i plånboken" är allt tillåtet ;) Vi har hur som helst kommit fram till lite smått och gott som jag tänkte dela med mig av.

Café testning:
- Ett förslag är att vi in för varje möte väljer ut några nya fik som verkar intressanta och sedan testar dem och värderar dem inför nästa möte. Antingen väljer vi kanske ett färre antal fik som alla provar på eller också provar alla olika.
- Efter detta skulle vi sen kunna rösta fram "månadens fik" eller liknande och informera det vinnande fiket om detta. Vi skulle kunna dela ut diplom och fråga ifall de skulle vilja dela ut ett smakprov till alla medlemmar eller på något annat sätt sponsra vår förening.

Sponsring:
- Vissa caféer slänger allt fika som blivit över för dagen, istället kan vi hjälpa både dem och miljön med att erbjuda våra fikasugna händer ;)
- Det kan vara bra om man visar upp vår affisch, visitkort eller dylikt när vi frågar om detta så att de förstår att vi är seriösa, samt förklara varför det gynnar dem att ge just oss fika!

Regel förslag:
- För att undvika "snyltare" så kom det på förslag att man måste stanna tills mötet är slut.. (för att få fika?) de som bara är ute efter fikat kommer antagligen inte orka pallra sig igenom fikasnacket och väljer nog då att gå. ;)

Aktiviteter:
- Någon gång kanske vi skulle kunna ha en cupcaketävling eller liknande och delas in i lite blandade bakningslag för att alla ska lära känna varandra.
- Fikatestning och bakning skulle också kunna göras i blandade grupper, men jag tänker att vi kan fråga våra medlemmar om de tycker att det är en bra idé eller inte. :)

Hoppas att det inte blev alltför rörigt! Många av punkterna har vi tagit upp tidigare, men jag tänkte i alla fall att jag skulle skriva ner det vi pratade om! Allting är bara förslag och vill gärna att alla kommer med synpunkter! :)

PS. Kan all kolla om de har möjlighet att skriva ut några affischer i färg som vi kan sätta upp i skolan, det vore toppen! DS.

Cupcakes kram
Felicia
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0