Cheesecakejakten fortsätter!

Har hittat två möjliga utmanare till min jakt på den perfekta cheesecaken. Båda verkar mycket lovande.

Utmanare nummer 1 Denna goding innehåller den Italienska färskosten istället för den klassiska Philadelphiaosten. Har aldrig testat att baka med den förut, men Mascarponeglass är supergott, så detta kan nog bli riktigt mumsigt. Misstänker att det är detta recept kända Cafe Chokladkoppen i gamla stan använder till sin cheesecake, så orkar man inte baka (eller om marsarponen skulle vara slut i affären) kan man alltid åka dit!

http://www.tasteline.com/Recept/Himmelsk_cheesecake


Utmanare nummer 2
 Ännu en blåbärscheesecake! Bilden ser minst sagt lockande ut! Innehåller en hel del creme fraiche, vilket också är en ny ingrediens för mig på cheesecakefronten. Kan tänka mig att det kan bli en bra syrlig smakkontrast till den annars väldigt maffiga cheesecakesmaken. Fast om jag ska vara helt ärlig vill jag bara baka den pga den otroligt fina bilden. Gäller bara att öva upp chokladhyvlingsfördigheterna till den fina toppingen!

http://www.tasteline.com/Recept/blabars-cheesecake

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0