Mer scones

Förra veckan bakade jag scones för första gången på länge, och det fick mig att förstå att det är något som jag borde göra oftare! Sagt och gjort, så inleddes även denna fredagsmorgon med en omgång av nybakde scones. I och med mitt nyfunna instresse för sconsen, var jag tvungen att leta efter lite olika recept. Scones kan verkligen varieras till all oändlighet! De kan bakas med grädde, mjölk, filmjölk eller min personliga favorit; vaniljyoghurt. Med vitt mjöl, fullkornsmjöl, lantmjöl eller varför inte blanda ner en deciliter av din favoritmüsli! För inte tala om alla smaksättningar det finns! Chokladscones, hallonscones, scones med nötter, med kokos, med torkad frukt.....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0