Koppar

När man fikar är en god (helst varm) dryck ett måste! Kanke en latte, chailatte eller en hederlig kopp the. Ett fik som har stora fina koppar får direkt ett stort plus. Bli så leden när man får en liten sketen kopp som rymmer 2 deciliter när man hoppats på en stor bajla till kopp. Det har gått så långt att jag faktiskt brukar fråga innan jag beställer om hur koppen ser ut. Man äter ju trots allt med ögonen också, en fin kopp med alldagligt the är bättre än gott the i en ful, liten kopp. Hemma har jag en egen hylla för mina tekoppar, och där finns det inga i normalstorlek. dricker man the hos mig får man frågan
- Vill du ha en stor, jättestor, eller enorm kopp?
Som det ska vara, puss på er fikare

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0